mereka yang saya sayangi :)

klik LIKE jika anda suka :)

2 Jun 2012

HILANG???

ASSLAMUALAIKUM

hai kengkawan bloggers and readers yang aku sayang..
hari nie nak share sikit,, pagi semalam macam biase laa,,rutin harian mak aku... kemas umah mop satu umah sapu satu umah,, and then siap je sume keje tu die tergerak ati nak cuci air dalam aquarium atas mejaa, kat ruang tamu,, aquarium tu ta de la besa mana pon,, tapi muad la kalau nak letak 7 ekor ikan puyu sebab ikan puyu pon bukan besa pon kan?? mak aku pon buang air yang lamaa sebab da koto kan? tetibe mak aku cakap kat abang ipa aku,, 

kepada sesiapa yang tak pernah tengok ikan puyu nie la ikan puyu..
*hanya gambar hiasan tpi lebih kurang laaa,,


"ikan nie haritu ade 7 ekor kan?? nape tinggal 4 ekor je,, korang ade amik ke?"

mak aku tanye abang ipa aku,, sorang sorang die tanye,, sume cakap ta tau,, pelik kan? macam mana boleh ilang ikan ikan tu,, kalau mati mesti la ade sisik ke tulang ke,, pelik memang pelik,, time keje aku cite la kat kakak tempat keje aku,, then ade sorang akak tu kate,

"dulu makcik akak penah kena cam tu pastu die pergi berubat then org berubat tu kate ade benda tak elok dalam rumah,, macam toyol selalu masuk ke pelesit selalu masok ke..
elok kau pegi berubat jgk nad takot jadi ape ape......bla..bla...bla.."
aku bukan nak pecaya benda bende macam tu tapi dah banyak kali kena benda pelik dalam umah aku nie,,and aku penah dengar orang kata ikan nie memang istimewa,,boleh tolak setan yang masuk dalam umah kita,,,hummm,,, pelik pelik,, start dari ayah aku tolong rewang orang depan umah laa,, kaki die bengkak sampai ta bole jalan tapi tak sakit,,, cuma tak boleh nak bejalan je,, pegi hospital dokte kata tak de pape,, pas tu jumpe ustad kat kL.. die cakap ayah aku kena buatan orang,,.nak hanta untuk orang lain tapi ayah aku terkena,, ustad tu la yang ubatkan ayah aku sampai sembuh,, ALHAMDULILLAH,,sekarang dah elok dah,, tu 4 tahun lepas punya cerita,, baru baru nie dalam 3,4 bulan lepas la,, mak aku kena,, die buad air milo macam biase laa,, letak milo letak susu,, pas tu letak air panas,, kacau kacau,, then die nak minom milo tu,, da setengah air milo tu die minom pastu die kacau lagi tetibe ade segumpal rambut plak,, kalau nak kate rambot tu memang ade dalam cawan tu mesti time mak aku kacau die timbolkan? sebab rambut mempunyai daya keampungan yang tinggi, mana boleh rambut tenggelam,, tah laa,, ape yang orang lain tak puas hati dengan keluarga aku tah,, sekarang mak aku asik batok batok je terok plak tu,, aku risau je takot die apa apa,, humm aku tak pecaya benda benda tahyul nie,, tapi kalau betol hanya ALLAH kami berserah,, harap jauhkan laa semua hasrat dengki orang tu,, nak cakap hidup family aku nieh kaya raya tak jgk,, biasa je,, ade la duit sikit nak beli itu ini,, kami bersyukur cumaa,, tak tau kenapa ade jgk hamba ALLAH yang berdengki dengan kami,, 

"YA ALLAH KAU BUKAKKAN LAH PINTU HATI MEREKA YANG MEMPUNYAI HASRAT DENGKI INI YA ALLAH,,HANYA KEPADAMU KAMI BERSERAH DAN KEPADA MU KAMI MEMOHON PERTOLONGAN,,
AMINN.."


No comments:

Post a Comment

my HISTORY