mereka yang saya sayangi :)

klik LIKE jika anda suka :)

2 Dec 2011

my ambition :)

hey hoo.. READERSS :)
ASSALAMUALAIKUMM!!

okeng today aku tetibe nak merepek about CITA-CITA,,
yeah,, aku macam orang biase jugak ade bende yang aku NAK dan ade bende yang TAK NAK.
macam orang lain,,
ade yang teringgin nak jadi CIKGU LAA,, ASKA LAA,, ITU LAA INI LA,,
hah melalut suda,,straight to da point :)

aku teringin gile nak jadi ENGINEER
waaaaww..
mesti seronok kan? yelah perempuan nak jadi cam tu biasenye tu keje lelaki kan?
ape dunia dah semakin maju la der,,
jgn nak pandang org pelik sgt la,,
kadang-kadang perempuan lebih berani dari lelaki tau,, haha,,
dulu time sekolah aku try isi borang teknik,,
borang tu submit aku pon dapat, macam tak pecaye je,,
nak tau tak,, sebulan pindah masuk teknik,,
waaaaaaww..
menangis wei takot ta bule bawak ENGINEERING tu,,
tapi,, naik jeah form 5 dengan dorongan kawan-kawan..
akhirnyee,, berjaye jgk aku even tak sehabat org lain,,
tapi tak pee,, aku bersyukur,, ALLAH da bagi aku takdir macam tu :)
 then time tunggu keputusan spm,, :)
sape tak cuak kan??
kawan-kawan lain sume dok sebok beli numbe pin nak apply uitm la U itu la U ini laa,,
aku dok lepak jeah keje kat PETROL PUMP..
time tu ade gak ar fikir ta nak benti ern nak teros je keje kat situ..
sampai la satu hari..
kawan aku datang,, nak isi minyak biase ar kengkawan tego-tego pastu die tanye :)


KAWAN : nad kau dapat mane nad?
AKU : dapat ape?
KAWAN : belaja la,, aku dapat UPSI.. (then dia cite ar budak tu dapat sini budak tu dapat sini)
time tu aku senyum jee,, :)
bak kate orang SENYUM TA PERLU KATA APA-APA :)


time tu agak malu jugak ar ern,,
then balik aku talk ngn family ngn bestie aku then dorang banyak ar bagi nasihat,,

SERIOUSLY !! aku ta minat gile menghafal,, tak minat gila fakta,,
aku minat macam kemahiran laa,,
mule2 nak masuk MACAM ikm,ikbn cm tu aku apply sebb pin ta payah beli..:D
 then sedare aku kate ti buang mase baik amik diploma je terus :)
pikir punye pikir,, POLITEKNIK tempat terbaik :)
aku try laa,, intake 1st ta dapat, oke buad rayuan :)
dapat 2nd intake :)
btw bukan poli je aku dpt UNIKL pon dapat
tapi.... time tu kat umah ta de internet agi, asik gi cc je,,
tgk email dapat unikL nak return answer tarikh da tutop..
 tu menyesal gile laa,, mara PULAK  tu kalau pandai boleh futher kat OVERSEA.
nak buad macam mane??
mak kate = jgn tamak,, yg lepas bia lepas carry up ape yg dah ade,,
jgn abaikan. :)
pastu aku pon cube la sebaik mungkin :))
sem satu lepas sem 2 pon lepas now tggu results,, next sem 3 :)
kalau result oke nak get it up agi, :)
ijazah pulak.. sampai la dapat IR insyaALLAH !!
hanye doa dan dorongan mereka yang selalu support aku je buad aku berjaye :))
sebab tu aku tak pernah abaikan kawan aku,, even baru kenal sekejap tapi,, dorang laa segalenye bagi aku..

sampai sini je la aku nak merepek hari nie :)
yang lain ta de kot :)
nanti aku cerita lagi yeah??
byebye!!

No comments:

Post a Comment

my HISTORY