mereka yang saya sayangi :)

klik LIKE jika anda suka :)

7 Jul 2011

ma family story :)

hai u all :)
hari nie aku buang tebiat kot bangun sangat cepat bebanding hari selalu...
pastu pagi lagi da nak kua cerite sebak tok aku,..
actually nie kisah aku,..
kalau korang nak tau  bace nie erh??

hari ni bagon je tido aku dah terkebil-kebil kat atas sofa.. tetibe,,
abah kua bilik ngan smart die nak keluar..
biasenye memang abah time pagi-pagi cam nie ade je agenda nak buad..
tapi tetibe mulot aku tebukak sendiri tanye kat abah..

"nak gi mane bah??"

"nak gi sijangkang.."

"buad ape bah??"

  "pegi cari kerje..."

 

aku tediam,,, tetibe terpikir,, ayah aku da besara umo pon da 56.. aku masih menyusahkan dia.. sedih jugak la,, tapi tak kan aku nak mengis kot,, ok aku bejanji akan balas balik usaha abah nak tengok anak die bejaye,..
INSYAALAH pas diploma aku nak sambong degree...
terharu weyhh,,, tegok abah sendiri cari duit tok anak die,,
aku plak senang-senang je...
selalu abiskan duit die..
kengkadang terpakse tipu sunat :)
bile la aku nak totally insaf pon aku ta tau la,,,
sedih sgt nie,,, nak mengis pon ade ta kan aku nak gtau kat mak aku kang ta pasal-pasal kene ceramah,..
so aku pon diam je la,..
kalo aku dah kaye nanti hah...
mak ngn abah ta payah susa-susa nak keje dah :)
mak ngn abah aku bawak gi haji,..
aku tau tu impian dorg,.. yelah tu iompian dorang,..
even ta lame lagi mak ngn abah memang nak gi pon,..
aku bawak lagi,.. waaa,,, mesti time tu aku ase aku bebakti gile kan???
aku ta tau macam mane nak balas dah jase mak ngan abah :(
"ya Allah kau makbulkanlah doa dan janji ku...sesungguhnya hanya engkau yang maha mengetahui.."
AMIN.... :'(

No comments:

Post a Comment

my HISTORY