mereka yang saya sayangi :)

klik LIKE jika anda suka :)

15 Oct 2012

SI DIA?? atau KAWAN??

ASSALAMUALAIKUM..hai :)

dah lama asenya tak membebel kat sini,,
maklom laa,, ada orang tu cakap orang yang ada blog nie adalah mereka yang tak cukup kasih sayang :)
tapi tak pe,, mungkin pada dorang macam tu,, tapi tak pada aku,,..

semua orang selalu tertanya siapa perlu diutamakan? KAWAN ATAU SI DIA?? aku pon selalu terfikir,,
lepas tengok cite TAIKUN tadi aku pon terfikir jauh,,

semua orang cakap seseorang tu adalah bodoh jika dia memilih KEKASIH berbanding KAWAN yg konon taat pada diaa,, OK... cuba korang fikir ape yang aku cakap nie betul ke ta ea?? SESEORANG TU AKAN MEMILIH ORANG YANG PALING DIA SAYANG PADA MASA KECEMASAN,, kalau dia pilih kawan bermaknaa,, kawan dia lebih penting dari KEKASIH dia,, and GENTLEMAN akan pilih KEKASIH untuk orang pertama,, nak tau sebab apa?? mungkin pada korang dia bajet nak jadi romea and juliet.. and aku ase orang yang tak pernah fikir panjang jea yang akan cakap cam tu,, sebab ape aw,, LELAKI perlu melindungi WANITA.. bukan melindung lelaki,, betul ta? kalau FAMILY lain laa,,

pada aku ern,, lelaki akan betul-betul prihatin pada perempuan yang betul betul nak di jadikan bini,, kalau dia nak buat cukup syarat mesti dia buat tak tau jeaa kat pompan tu,, bila bosan baru cari,, bila tak nak dia ta cari laa,, and kalau orang asa BF or GF korang lebih kan kawan dari korang jangan kadi ORANG YANG BODOH,, fikir sebelum buat sebarang keputusan,,

1. sebab apa dia pilih kawan??
(mungkin sebab time tu korang tak mengalami sebarang kesusahan,, and mungkin time tu kawan dia tengah mengalami kesusahan,,)

2.kalau jawapan atas tu korang fikir panjang mesti korang dah tak tertanya agi,,


tapi ingat.. kita jangan la kolot sangat sampai sebab ern dia ta text kita then tolong kawan dia kita terus nak BREAK UP,, cuba jadi orang yang prihatin sikit,, ta pon cuba fikir kalau kita kat tempat kawan diaa,,, 

ACTUALLY,, semua jawapan ada pada diri kita sendiri,, betul ta?? TEPUK DADA SENDIRI,, SENDIRI YANG RASA SAKITNYAA :D


and korang ce tengok cite TAIKUN tu,, and korang amik moral of story diaa,, :)

No comments:

Post a Comment

my HISTORY